2017. március 25., szombat

Zabtejes cukkinis csirke

Teljesen rákattantam a Vegital Baby gépemre. Most már nemcsak a kávémba való tejszínt szeretném elkészíteni vele, hanem keresem a főzéshez is felhasználható legjobb állagú és ízű tejszínt. :)
Így készült el a szezámtejszínes karalábélevesem. Bár az a tejszín első körön a kávézáshoz készült, de gondoltam, a levesbe is jó lehet. És tényleg!
Vettem egész zabot is, hogy zabtejet/-tejszínt készítsek. Lehet, hogy nem baj, de én nem ismerem a bolti növényi tejeket. Így nem tudom megmondani, hogy vajon milyennek kellene lenni, nincs összehasonlítási alapom. A gépekhez nem jó a zabpehely, mert azt olvastam, hogy leég, ezért egész zabot kell használni. Elsőre nem feltétlenül a legjobb állagú tejszínt készítettem, mert eléggé besűrűsödött. Valószínűleg, kevesebb zab is elég lett volna bele. De a csirkés ebédemet nem rontotta el, mind befaltam! :) 
Maradt még nem kevés zabtej, aminek további felhasználásán gondolkodom. Ez most mentesül az alól, hogy a kávéban végezné, inkább kenyér, tészta, stb. :)

Jöjjön akkor először a csirke receptje, aztán a zabtejé! Egyébként bármilyen tejszínnel el tudjátok készíteni. 

Elkészítése

A csirkemellet és cukkinit felkockázzuk. Először a csibét kevés olajon fehéredésig pirítjuk, majd hozzáadjuk a cukkinit. Ízlés szerint sóval, borssal, delikáttal ízesítjük és meghintjük piros paprikával. Öntünk alá egy kevés vizet és fedő alatt pároljuk. Majd apróra vágott fokhagymával ízesítjük még, és elkeverjük benne a zabtejet. Néhány perc alatt készre főzzük.
Én Barilla makaróni tésztát főztem hozzá. Az IR-diétában heti egyszer megengedett a durumtészta, úgyhogy én most ezt kipipáltam. :)

Hozzávalók:
2-3 ek. olaj
8 dkg csirkemell
10 dkg cukkini
6 dkg tészta
só, bors, delikát (házi jellegű, biztos, nem tartalmaz jódozott sót, ami a pajzsmirigy miatt nem javasolt)
1 tk. piros paprika
4 pici gerezd fokhagyma
8 ek. zabtej


Zabtej hozzávalói:
3/4 AP zab
1 AP kókuszreszelék
1 púpozott tk. kókuszzsír
csipet só
víz a maximumig
soymilk programon készült

Ezt ettem az irodában!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése