2017. január 28., szombat

Házi kenyér

Még mindig tart a lendület, hogy házi kenyeret süssek. Ha lesz több időm és kedvem, akkor előtésztával is kipróbálom.
Most úgy indultam, hogy majd szépen megsüti a kenyérsütő, de aztán mégis szimpatikusabb volt, hogy sütőben süssem meg. 
Nem egy nagy jénaiban sütöttem, hanem egy kisebb tepsiben. Így nem terült úgy szét a tészta, és elég szépen felemelkedett. :) De a kovászos kenyér tuti nagyobb lesz majd.

Elkészítése

Langyos vízben felolvasztottam a cukrot és sót. Ezt az üst aljába öntöttem. Erre pakoltam a száraz hozzávalókat és rámorzsoltam az élesztőt. Mivel az olajat kihagytam alulról, így azt is erre csorgattam, de nem okozott gondot. Szóval lehet a nedves hozzávalókhoz is adni és a lisztre is rátenni. :)
A kenyérsütő megdagasztotta a tésztát. Én kb. 15-20 percig szoktam dagasztatni a géppel. A tepsit, amiben sütöttem a kenyeret margarinnal kikentem, liszttel megszórtam és egy kis átgyúrás után beleillesztettem a tésztát. Tetejét vízzel lekentem és megszórtam liszttel. Ruhával letakarva, meleg radiátor mellett kb. 40 percig kelesztettem.
Előmelegített sütőben, 180 fokon, alsó-felső sütéssel kb. 70 percig sütöttem.

Hozzávalók:
200 g teljes kiőrlésű búzaliszt
80 g teljes kiőrlésű rozsliszt
80 g fehér liszt
40 g graham liszt (a szórásokhoz is ezt használtam)
2 ek. lenmagtöret
kb. 1-1,2 g élesztő
1-2 tk. só
csipet cukor (élesztő miatt)
kb. 3 dl langyos víz (vagy amennyit felvesz a liszt. Én kenyérsütőben való dagasztás során is szoktam figyelni. Pótolom, ha szükséges. Inkább először kevesebb menjen bele.)
2 ek. olívaolaj

Kelesztés után


Kisülve 


Házi pulykamellsonkával és házi savanyúsággal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése