2016. november 19., szombat

Sajtos rúd

Nagyon ritkán találok olyan ropifélét, ami illeszthető a diétába, és mondjuk, még laktózmentes is. Egyébként bármi, amit lehet kapni, nagyon drága. :( Ezért rá kell állni a házi sütésekre. :) Bár az én ropikám most nem laktózmentes sajttal készült, de általában a sajtokat jól tolerálja a szervezetem. 
Valószínűleg a bolti változatban sem a sajttal van gond, ha az tényleg sajt... hanem minden más "adalékanyaggal". Múltkor a Müllerben volt kedvezményes kuponunk. De még 15%-kal kevesebbért is drágának tartottam mindenféle egészséges nasit. Ezért most sütöttem én egyet. :)
Itthoni alapanyagokból és több receptet elolvasva gyúrtam össze a sajátom. :)

Elkészítése

A liszteket a sütőporral, sóval összekeverjük, majd elmorzsoljuk benne a margarint. Belekeverjük a reszelt sajtot, adunk hozzá 1 evőkanálnyi natúr joghurtot és 1 tojássárgát, majd összegyúrjuk.
Lisztezett deszkán kb. fél cm-esre nyújtjuk és kisebb rudakat vágunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, tojásfehérjével megkenjünk a tetejét. Tehetünk rá reszelt sajtot is.
Előmelegített, légkeveréses sütőben, 180 fokon kb. 10-15 percig sütjük.

Hozzávalók:
70 g teljes kiőrlésű búzaliszt
30 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
50 g fehér liszt (+ én ezt használtam a nyújtáshoz. Remélem, az még elenyésző mennyiség, mert nem mértem le.)
1/2 tk. sütőpor
1-2 tk. só
60 g sütőmargarin
50 g sajt (+ tetejére)
1 ek. laktózmentes natúr joghurt
1 tojás (sárgája a tésztába, fehérje tetejére)



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése