2016. szeptember 18., vasárnap

Mustáros, zöldborsós hús barna rizzsel

Valamelyik nap rántott szelet volt nálunk, és maradt ki 2 szelet husi. Ezt már más formában szerettem volna felhasználni, így készült egy zöldséggel feldúsított húsétel. :)

Elkészítése

Kevés olajon fehéredésig pirítjuk a felcsíkozott húst, majd öntünk alá kevés vizet. Sóval, borssal, piros paprikával, mustárral ízesítjük. Fedő alatt puhára pároljuk, és a vizet mindaddig pótoljuk, míg megpuhul. Sertés lévén ennek több idő kellett, így többször pótoltam alatta a vizet. 
Ha már puha a hús, akkor hozzáadjuk a zöldborsót, meghintjük liszttel és összekeverjük. Ha nincs alatta elég víz, öntünk hozzá egy keveset, hogy nehogy leégjen a liszt. Löttyintünk hozzá még egy kevés tejet vagy tejszínt, és készre forraljuk az egészet.

Én csak azért öntöttem tejet hozzá, mert ekkora mennyiséghez nem szerettem volna megbontani a 2 dl-es tejszínt, de nagyobb adaghoz természetesen azt is beletehetjük. Nem volt még ötletem következő tejszínes ételre, így maradt megbontatlanul. :)
Mindig annyi vizet öntöttem alá, ami éppen csak elfedte a húst. A víz és a tej keverékével jó kis "szotyogós" állagot kaptam. :)

Köretnek barna rizst készítettem. Tasakos, előfőzött. Ez köretként az IR diétában is megállja a helyét. De a rizs iránti szeretetemen a szín sem fog változtatni. :( Nem mondom, hogy rossz, pláne nem összekeverve a szafttal. De sosem volt, és nem is lesz a rizs a kedvenc köretem. :)

Hozzávalók:
2 szelet sertéscomb
só, bors ízlés szerint
1 tk. piros paprika
2 tk. mustár
kb. 10 dkg zöldborsó (mirelit volt, így hamar megpuhult)
kb. fél dl lm tej
1 csomag barna rizs





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése