2016. szeptember 3., szombat

Borsóleves eperlevéllel

Említettem már, hogy én itthonról szoktam vinni ebédet munkahelyre. De lehetőség van rendelni is ebédet, így a menüsorral én is szoktam találkozni. Megláttam benne a borsólevest, és addig kattogtam rajta, míg nem én is elkészítettem a saját verziómat. :) 
Sajnos, nem volt jó a tojásunk a hűtőben. :( Vegán változat után kutakodtam, de most eperlevél lett a megoldás. Viszont nagyon izgatja a fantáziámat a lenmagpelyhes nokedli is, úgyhogy olyat is fogok készíteni, ha lesz lenmagpelyhem. :) Egy mini adag, sajtosan, biztos finom lesz. :)
Már teszteltem a levest egyébként. Nokedli nélkül is finom. Ráadásul csupa zöldséges, vitaminbomba leves.

Elkészítése

A zöldségeket megtisztítjuk, tetszés szerint feldaraboljuk a répát, zöldséget és zellert. A zöldborsóval együtt olajon elkezdjük párolni, majd megszórjuk liszttel és őrölt paprikával. Az egészet átforgatjuk, felöntjük vízzel. 
Ha forr, akkor sóval, delikáttal ízesítjük.
Amikor már szinte minden zöldség megpuhult, beletesszük a tésztát. Mindent teljesen puhára főzünk.

Bár még nem követem az IR diétát, de a tészta kivételével most pontosan lemértem mindent. Mivel nokedlire készültem, így kicsit felbosszantott, hogy nem jó a tojcsi. Ezért az eperlevél érzésből került bele. :)

Hozzávalók:
2-3 ek. olaj
1 ek. tk búzaliszt
1 tk. piros paprika
só, delikát (ízlés szerint)
1,5-2 l víz
134 g répa (1,5 db)
71 g zeller
50 g zöldség/fehér répa (1 db)
150 g zöldborsó (mirelit)
3-4 kis marék eperlevél tészta


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése