2016. augusztus 29., hétfő

Tejfölös bableves

Lehet, csodálkoztok sokan, hogy mégis, hogy tudok én kánikulában bablevest enni? Tény, hogy inkább téli, melengető étel. Na, de majd télen savanyú káposztával csinálom. :) Most viszont nagyon megkívántam és főztem egy kisebb fazékkal. Mivel csak én eszem. :) Sajnos, azok közzé tartozok, akik max. kétszer szeretnek egymás után ugyanabból enni. Ez a leves az egyik kivétel, mert az utolsó cseppjéig megeszem. Mondjuk, négyszerre. :)
Nem bonyolítottam túl, egy kis extrább ízt néhány karika kolbásszal és füstölt szalonnával csempésztem bele.

Elkészítése

A felkockázott szalonnát a felaprózott hagymával együtt felteszem, és hagyom, hogy kisüljön a zsírja. (Bár elég picikét tettem bele, így nyilván nem sok sült ki belőle, de épp elég.) Majd ráöntöm levével együtt a babot és öntök még hozzá vizet. Hozzáadom a kolbászkarikákat, a felkarikázott répát és ha felfőtt sóval, borssal, delikáttal ízesítem. A répának kell a leghosszabb ideig főni, de ha az is puha, akkor tejfölös-lisztes habarást teszek rá, amit piros fűszer paprikával is ízesítettem.
Végül az egészet készre forralom.

Hozzávalók:
1-2 dkg szalonna
1-2 dkg kolbász
1-2 dkg hagyma
egy doboz fehérbab
só, bors, delikát ízlés szerint
1 kicsi répa
2 ek. laktózmentes tejföl
1 púpozott ek. rizsliszt
1 kk. piros fűszerpaprika


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése