2016. augusztus 12., péntek

Spenótos tészta sajtos cukkinimártással

Svájcban kevés igazi gasztronómiai élményben volt részünk. Ahogy ITT látjátok/olvassátok nagyon finomakat ettünk a kirándulás során, de mindezt inkább a félpanzió keretében. A sűrű programok között nem volt idő beülni egy étterembe, bár nem is bánom, mert inkább a látnivalókra voksoltam. :) És hát nem a magyar pénztárcát szereti a svájci eladó. Úgy képzeljétek el, hogy egy nem túl különleges étel, pl. egy pasta vagy ilyesmi, átszámolva kb. 8.000 Ft-nál kezdődik. Na, de hogy mégse maradjunk teljesen svájci ízek nélkül, vettünk a Via Mala-nál egy csomag tésztát. Spenótost. :) Először darált hússal akartam készíteni, valami olaszos beütést adni neki, de aztán úgy gondoltam, hogy valami sajtos, zöldséges cucc jobban illik hozzá. Mivel nem főztem meg az egész zacskóval, így még akár hús is kerülhet rá feltétnek. :)

Elkészítése

A tésztát sós vízben kifőzzük. A cukkinit a fokhagymával együtt késes aprítóban felaprítjuk (de le is lehet reszelni, csak így gyorsabb volt nekem). Kevés olajon megdinszteljük, sózzuk, borsozzuk. A só miatt fog engedni levet, de ha szükségesnek gondoljuk, lehet önteni alá pici vizet. Majd hozzáadjuk a tejszínt, a tömlős sajtot és a lereszelt füstölt sajtot.
A tetejére került még nekünk házi, svájci sajt is, amit a szálláson vettünk. De bele füredi trappistát reszeltem. :)

Hozzávalók:
20 dkg tészta
1-2 gerezd fokhagyma
25-30 dkg cukkini
5 dkg natúr tömlős sajt
5-8 dkg füstölt sajt
1,5 dl tejszín
(igény szerint pici víz)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése