2016. augusztus 23., kedd

"Barbecue" csirkés pizza

Múltkor a Pizza Via-ban jártunk, ahol Anya isteni finom barbecue pizzát rendelt. Én is finomat ettem, de miután megkóstoltam az övét, az ízlett jobban. Mivel akkor sem, és azóta sem nyertem egy oldalon pizzát, ahol jelentkeztem egy játékra, így sütöttem egyet. :)
A tészta receptjét egy IR facebook csoportban olvastam, vagyis a hozzávalók azok voltak nálam is, de az arányok nem pont ugyanazok. A pizzakrém nem házi, de majd egyszer azt is készítek. :)
Egy csirkemellből kétfélét készítettem. Ehhez a pizzához kb. negyedrészét használtam fel. Barbecue fűszerem nincs, nem is akartam venni, így barbecue fűszer recept után kutakodtam. Ha nem is barbecue fűszert alkottam, de befűszereztem a csirkét. :)

Elkészítése

A csirkemellet felkockázzuk, sóval, borssal, piros fűszerpaprikával, barna cukorral fűszerezzük, majd kevés zsiradékkal összekeverjük.
A pizzához a tk. lisztet, a finom lisztet, szárított élesztőt, zsiradékot langyos vízzel összekeverjük. Nekem elég laza lett a tészta, és nem is óriási adagot készítettem, így nem nyújtottam a tésztát, hanem szépen belesimítottam a margarinnal kikent, liszttel megszórt tepsibe.
A tetejét megszurkáljuk villával, megkenjük a pizzakrémmel, rápakoljuk a csirkefalatokat, hagymát, paprikát, paradicsomot. Oregánót és csirkefűszert szórunk a tetejére, majd erre az egészre sajtot reszelünk. 180 fokos előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük.

Nem terveztem keleszteni a tésztát, de el kellett mennem sürgősen, így pihent kb. 1 órát a tepsiben. Kissé felpúposodott, de nem esett ki a tepsiből. :) Szóval, ahogy tetszik, úgy készítsétek! ;)

Hozzávalók:
10 dkg csirkemell
1 tk. só
1/2 tk. bors
1 tk. piros fűszerpaprika
1 tk. barna cukor
1-2 tk. zsiradék (azért írok zsiradékot, mert nálam elfogyott az olaj, és szalonna kisült zsírját használtam. Fő a spórolás, illetve a többoldalú felhasználás! ;))

12 dgk tk. liszt
10 dkg finomliszt
1 ek. zsír/olaj (Kinek mi van :))
fél csomag szárított élesztő
1 tk. só
1-2 dl langyos víz (amennyit felvesz a tészta, és jól össze tudjuk gyúrni)

pizzakrém
paradicsom, paprika, hagyma
oregánó, csirkefűszer
6-8 dkg trappista sajt

margarin, liszt a tepsihez





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése