2016. július 1., péntek

Zöldséges babgulyás füstölt csülökkel

Múlt hétvégén babgulyást készítettem. Bár "csak" füstölt csülök került bele, tehát nem pörkölt alappal készítettem, ahogy Anya szokta, de szerintem így is nagyon finom lett. :) A képről mondjuk nem mondanátok meg, hogy babgulyás, mert pont úgy sikerült szednem, hogy alig jutott bab a tányérba. De higgyétek el, volt benne több is. :) 
A nokedli sárgaborsólisztből készült. Ez sokkal jobban használható szerintem, mint a hajdinaliszt. A sárgaborsó főzinek az illatát sem szeretem, de a nokedli... hát azzal le lehet kenyerezni. :) Próbáljátok ki Ti is! Még árban is elfogadható és mindenképpen egészségesebb, mint a fehérliszt.

Elkészítése

A füstölt csülköt feltesszük főni. Amikor felforr, fokhagymagerezdeket, sót, borsot, delikátot és kevés piros aranyat teszünk bele. Külön edényben olajon megdinszteljük a felaprózott vörös hagymát és piros paprikával megszórjuk. Önthetünk alá pici vizet, hogy ne égjen le. 
A csülök főzőlevéből kimerünk néhány kanállal és összekeverjük a hagymával, majd hozzáöntjük a csülökhöz.
Amikor szinte teljesen puha a csülök (elválik a hús a csontról), beletesszük a felkockázott zöldséget és répát. Ízesítőnek tehetünk még bele kevés házi paradicsomlevet is. Ha a zöldségek is megpuhultak, beleszaggatjuk a nokedlit.
Közben ízlelgethetjük és ha szükséges, ízesíthetjük még.

Hozzávalók:
1 vörös hagyma
olaj
2 tk. piros paprika
füstölt csülök
3 gerezd fokhagyma
3 zöldség
3 répa
1 doboz konzervbab (levével együtt)
1 dl házi paradicsomlé
1 egész tojás
3-4 ek. sárgaborsóliszt
só, bors, delikát ízlés szerint
1-2 kk. piros arany


Én ilyet használok (Kép forrása: google)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése