2016. július 14., csütörtök

Anya szülinapja - Finomságok és csavargás Hajdúszoboszlón, Berettyóújfaluban. (Bástya kávézó, Azték kávézó, Móló Panzió és Étterem)

Nagyon boldog szülinapot kívánok az én Anyukámnak! :)

Szülinapja alkalmából ma mindketten szabadságot vettünk ki és csavargós, csajos napot tartottunk. Először Hajdúszoboszlóra mentünk, ahol vásároltunk a piacon néhány dolgot. A piacon nem fotóztam, de majd a vásárolt zöldségekből készített ételt megmutatom. :) Sétálgattunk a városban, és pár ruhás üzletbe is betértünk. Első frissítőnket a Bástya kávézóban fogyasztottuk el. Üdítő mellett én egy sonkás rudacskát kértem... Furcsán néztek picit az eladó hölgyek, mert a kg-os áruból én egyetlen egy darabot kértem. De hát elég is volt. :) Szerencsére az allergének is ki voltak téve, így ügyelhettem arra, hogy ne tartalmazzon tejet. Anya pedig kelt diós csigát választott, amit még langyosan tálaltak.


A délelőtt folyamán még nagyon meleg volt, bár inkább nyomott meleg, mint sem verőfényes napsütés, ezért az Azték kávézóba is beugrottunk és ittunk egy-egy limonádét, epres, illetve gránátalmás ízben.

Mindenről készítettem képet, ahogy majd látjátok is lejjebb. Fejős Éva Holiday c. könyve sok képemen szerepel. Mostanában nagyon rákattantam az ő könyveire, a könyvtárból szoktam kikölcsönözni. Imádom egytől egyig őket, mert érdekesek a szereplők, izgalmas a történet és nem utolsó sorban klassz helyeken játszódik. Csupa olyan helyen, ahol már az írónő is járt, ezért élethűen tudja visszaadni a könyveiben. Nekem pedig kedvem szottyan mindenhova elutazni. :) Szóval a Holidayt megvásároltam, ez a legújabb könyve. Éva közösségi oldalán azt kérte, hogy ha nyaralunk és olvasunk Tőle valamit, akkor fotózzuk le. Bár a mai nem nyaralás, de én mégis magammal vittem ezt a könyvet, és a svájci utamra is el fog kísérni. :)
Még délben, amikor harangoztak, Hajdúszoboszlón voltunk, de tovább mentünk Berettyóújfaluba. Ott is benéztünk pár boltba, de üres kézzel távoztunk. Viszont ajánlottak nekünk két éttermet, ahol megebédelhetünk. Anya választása a Mólóra esett. Ez panzió és étterem együtt. Nagyon jó döntés volt, mert bőségesen kaptunk a kiválasztott ételből és finom is volt. Még maradt is belőle, így a holnapi ebédem megoldva. :)
Bár hagyományosabb konyhájuk van, ezért én nehezen tudtam választani. Na, nem azért mert itthon flancos ételeket eszek, de a pörköltfélék, rántott húsok nem kifejezetten a kedvenceim.
Anya könnyedén választott: újházi tyúkhúsleves és velővel töltött sertésborda.
A levest én is gyorsan kiválasztottam, francia hagymalevest kértem. A másodikot már sokkal nehezebben tudtam kiválasztani, de végül is tejfölös túrós csuszát kértem, amit kívánságomra nem kaprosan készítettek el. :) Hortobágyi húsos palacsintát kértem volna, de az nem volt rántva. Mondta a pincér, hogy úgy is szívesen elkészítik, de nem akartam már bolond vendég lenni... :) Bár itt kissé meghazudtolom magam, mi szerint én nem szeretem túlzottan a rántott dolgokat, viszont ebből a palacsintából az esett volna jól. Teljesen figyelmen kívül hagyva a laktózérzékenységem jól berendeltem tejes dolgokból. Egy kis hasfájástól eltekintve, nem volt gond. :)
Az étlapon képek is voltak


Anya kicsit homályosan fotózott :)



Az étterem udvarán egy extra cuki macska

Úristen, Cirmi! De szép macska vagy! :)
Szép nagy udvarral rendelkezik az étterem, ahol különböző rendezvényeket is tartanak. Mutatok egy-két képet arról is.




Berettyóújfaluba menet csodaszép napraforgó táblát fotóztam. 

Szóval ilyen mozgalmasan telt a szülinap és a szabadságunk. :)

1 megjegyzés:

  1. Anyukádnak üzenem : Isten éltesse nagyon sokáig! Jó lehetett ez az "anya-lánya" napotok, többször ismételjétek meg! Nekem a lányaim távolabb laknak és ez a fajta kiruccanás amit most csináltatok nagyon hiányzik, pedig régebben többször mentünk együtt pld.vásárolni. Elfogadom azt is hogy mindkettőnek gyerek van de mégis néha amikor olyan a hangulatom( éppen akkor nem pozitívan látom a világot) akkor nagyon sokszor hiányoznak azok az együtt eltöltött idők! Aztán megbeszélem magammal a dolgokat és minden megy tovább:-))

    VálaszTörlés