2016. február 24., szerda

Tejfölös zöldségleves

A Vidék íze honlapján találtam egy receptet, IDE kattintva megtaláljátok. Nem gondoltam, hogy hússal csinálom, és nem is volt itthon csirkeaprólék, de csak zöldséggel is extra finom lett. :) Nem azért, mert én csináltam, hanem mert nagyon jó az alap recept. :) Nem teljesen úgy készítettem, mint ahogyan írták, de nagyon hasonlóan.

Elkészítése

A zöldségeket feldaraboltam és kevés olajon megfuttattam. Majd felöntöttem vízzel. Beletettem néhány mirelit kelbimbót. Amikor kezdett forrni, sóval, borssal, sómentes ételízesítővel, szárított petrezselyemzölddel és majorannával ízesítettem.
Amikor a zöldségek szinte teljesen puhák voltak, akkor tejfölben elkevert rizsliszttel besűrítettem és még néhány percig forraltam. (A rizslisztre mertem néhány kanállal a forró levesből, tettem hozzá egy kis hideg vizet és simára kevertem. Majd hozzá kevertem még a tejfölt is. Szűrőn keresztül tettem a levesbe, hogy szép sima legyen. :))

Hozzávalók:
2 sárgarépa
1 fehér répa
fél vöröshagyma
egy közepes karalábé fele
egy nagyobb zellernek kb. egyötöde 
kb. 15 db kelbimbó 
2 ek. olaj
1 púpozott ek. rizsliszt
fél pohár laktózmentes tejföl (kispoharas)
só, bors, majoránna, sómentes ételízesítő, szárított petrezselyemzöld (ízlés szerint)

Nagyon jó, savanykás íze lett a levesnek. A zöldségek pedig tele vannak vitaminnal. :) Azt hiszem, felveszem a repertoárba ezt a levest.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése