2014. november 15., szombat

Hummusz

Nem először készítem ezt a közel-keleti kenyérre kenhető finomságot. Pár évvel ezelőtt próbálkoztam vele először, de akkor valami miatt nem ízlett. Lehet kihagytam valamit, vagy az állaga nem volt jó... Nem tudom. De nyáron végre eltaláltam, hogy is lesz ez jó. Most Nektek is megmutatom. :)

Elkészítése

A csicseriborsót leszűröm és botmixerrel pürésítem. Hozzákeverem a tahinit*, olívaolajat, citromlevet, keveset a csicseriborsó levéből, zúzott fokhagymát. Sóval, borssal és köménnyel ízesítem.

Hozzávalók:

1 üveg csicseriborsó
4 ek. a levéből
4-5 ek. tahini
2 ek. olívaolaj
1/2 citrom leve
1 gerezd fokhagyma
ízlés szerint só, bors, őrölt kömény

Kenyérre kenve, zöldségekkel fogyasztjuk. Akár egy kevés pirospaprikával is megszórhatjuk. Biztos, nem rontja el. :)

*Ezt megelőzően szezámmagot használtam a tahini helyett. Kissé megpirítottam serpenyőben, zsiradék hozzáadása nélkül és szintén összeturmixoltam.



Facebook-on is követhetitek az Ízek és utazásokat: ITT :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése