2014. április 25., péntek

Tejszínes gombakrémleves

Már többször említettem, hogy a gomba nem a kedvencem. De a kor előrehaladtával néha megeszem. Most sikerült fél kilót beszerezni akciósan. Ennyi azért sok lenne a gombás-sonkás spagettihez, ezért úgy gondoltam, hogy a többit lefagyasztom. De mit ad Isten? Szakácskönyvet lapozgatva megkívántam a gombakrémlevest. Gondoltam, akkor egy kis részéből kipróbálom, hogy milyen a gomba levesnek.

Elkészítése

A felaprózott hagymát, fokhagymát és a vékonyan felszeletelt, előzőleg megtisztított gombát margarinon megdinszteljük. Majd felöntjük vízzel. Ha kezd forrni, ízesítjük sóval, delikáttal és felaprózott petrezselyemzölddel. Az egészet puhára főzzük. Botmixerrel pürésítjük. Végül kevés tejszínnel összeforraljuk.
Tálaláskor nyersen is tehetünk bele petrezselyemzöldet.

Hozzávalók (2 főre):
10-12 dkg csiperkegomba
1 kis darab vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1-2 dkg margarin
kb. 6 dl víz
só, delikát
1 levél petrezselyemzöld
kevés tejszín

Nem is olyan rossz ez a gomba. Persze, a fűszerezés is vesz el a valódi ízéből. :)



1 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a gombát, de valahogy levesnek még én sem készítettem eddig! Nem is tudom hogy miért, pedig nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés