2013. december 1., vasárnap

Az első házi kenyerem

Az ünnepekre Anyától egy szuper kenyérsütőgépet kaptam! Köszönöm! :) Így most már magamnak süthetem a kenyeret, próbálkozhatok különböző finomságokkal. Nem kell azon keseregnem, hogy drága a bolti kenyér, és még nem is szeretem, és ráadásul még meg is romlik hamar, főleg nyáron. Most már tudom, miből készítem a szendvicsem, vagy mit falatozok a kolbász mellé. :)
Azért még a legjobb receptet meg kell találnom, de álljon itt most a kenyérsütő mellé adott receptkönyvben szereplő gyorskenyér receptje. Elsőre - bár biztos azért, mert Anyával közösen készítettük - nagyon szuper kenyeret sikerült sütni. Szép lett a formája, jó volt az állaga, és finom is volt. Oké, nem a legcsinosabb, de nem süppedt be, vagy nem deformálódott el túlzottan. *-*

Elkészítése

Az üstbe bepakoltam először a nedves, majd a száraz hozzávalókat. Beprogramoztam a kenyérsütőt, és másfél óra múlva jobb illat volt a konyhában, mint a kenyérboltban. :)

Hozzávalók 750 g-os kenyérhez:
285 ml víz (35 °C)
1 ek. olaj
1 kk. só
3 kk. cukor
445 g fehér liszt
2,5 kk. élesztő







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése