2013. július 1., hétfő

Poharas meggyes pite

Ez a recept egy munkatársamtól van. Ő hozott be a munkahelyre kóstolónak ilyen sütit. Igaz, hogy én nem ettem, mert tele voltam... De a többieken úgy vettem észre, hogy ízlett nekik. A recept alapján is jónak tűnt, ezért én is elkészítettem. Igaz, a sajátomból sem ettem most, de majd legközelebb. :) A hétvégi családi rendezvényre sütöttem. Voltak, akik megkóstolták és a maradékot pedig elosztottuk. De majd elkészítem még, hogy én is egyek belőle, csak inkább barackkal. Azt jobban szeretem.
Azért poharas, mert egy kis tejfölös pohár a mérce.

Elkészítése

A cukrot és a vaníliás cukrot habosra keverjük a tojásokkal. Összekeverjük a kétféle lisztet a sütőporral. A lisztben mélyedést készítünk, és beletesszük a tojásos masszát, a tejfölt és az olajat. Alaposan összekeverjük és margarinnal kikent, liszttel megszórt sütőformába öntjük. Tetejét kirakjuk meggyel, és 175 fokos előmelegített sütőben 30-40 percig sütjük.

Hozzávalók:
2 pohár rétesliszt
1 pohár finomliszt
2 pohár cukor
1 pohár tejföl
3/4 pohár olaj
3 tojás
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
30-40 dkg meggy (nálam tavalyi saját, fagyasztott)
margarin, liszt a sütőformához/tepsihez

Ezúton is köszönöm munkatársamnak a receptet.




Ha a többi finomságról is meglesznek a képek, amiket a hétvégi bulin ettünk, akkor azokat is megmutatom egy bejegyzésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése