2013. április 22., hétfő

Penne zöldséges mártással

Már egy hete tervezem, hogy tésztát főzök valamilyen zöldséges szósszal. A múlt heti ötletelés eredménye nem tészta lett, hanem "francia" lecsó. De most nem tágítottam az ötletemtől, zöldséges-tejszínes-sajtos mártást készítettem és pennét főztem hozzá. Egyedüli "szépséghibája", hogy egy picit megszaladt a só és/vagy delikát. :S :) De azért nekem nagyon ízlik, és majd otthon is el fogom készíteni. Sajnos, a fényképezőm már nem fért a táskába... :(

Elkészítése

A répát és a cukkinit zöldséghámozóval vékonyan felszeleteljük. (A fás/magvas részeket inkább csak feldaraboltam késsel.) A póréhagymát és a zellerszárt felaprózzuk.
Forró margarinon pár percig pirítjuk a zöldségeket, ízlés szerint sóval, borssal, delikáttal ízesítjük és felöntjük vízzel. Hagyjuk a víz háromnegyedét elpárologni, közben megpuhulnak a zöldségek.
Tejszínt öntünk rá, sajtot reszelünk bele és még néhány percig forraljuk.
Tésztával tálaljuk.

Hozzávalók (kb. 2 adag):
1 répa
1 cukkini
kb. 5 cm póréhagyma
2 db zellerszár
3 dkg margarin
só, bors, delikát
2 dl víz
1 dl tejszín
5-8 dkg sajt
kb. 15 dkg penne


2 megjegyzés: