2013. április 16., kedd

Francia lecsó

... vagy valami olyasmi. :) Korábban már akartam készíteni francia lecsót. Most nem annak indult, és valószínűleg most sem az igazi... de nem is az igazi magyaros lecsó.
Először tésztához akartam zöldséges szószt készíteni, de aztán úgy döntöttem, hogy inkább lesz lecsóféle belőle. Még jó, hogy tésztát nem főztem előre. Így puha kenyeret tunkolhattam a lecsóba. :)
Hát mit mondjak? Nagyon finom lett. *-*

Elkészítése

Margarinon vagy olajon megfuttatjuk a felaprózott vörös hagymát és fokhagymát. Majd öntünk rá egy kevés vizet, sóval, borssal, delikáttal ízesítjük, és pároljuk pár percig. 
Hozzáadjuk a kis cikkekre vágott paprikát, felkockázott cukkinit és padlizsánt. Öntünk alá vizet. Fedő alatt puhára pároljuk.
Felöntjük házi paradicsomlével, ha úgy gondoljuk, még ízesíthetjük sóval, borssal. Még pár percet fedő alatt forraljuk/pároljuk.

Hozzávalók:
3 gerezd fokhagyma
1 közepes vörös hagyma
fél-1 dl víz
só, bors delikát
1 paprika
1 cukkini
1 padlizsán
2 dl víz
1 dl házi paradicsomlé

(Sajnos, csak a telefonom van most itt... elég halovány a kép, de a lecsó annál ízletesebb. :)


1 megjegyzés:

  1. Finom lehetett, mivel ebben az ételben a domináns a cukkini és/bagy padlizsán. Hiányoltam belőle viszont a paradicsomot, s a színes )pl. kaliforniai) paprikáz.
    Ha kíváncsi vagy rá, az én verzióim:
    http://eshobbychef.blogspot.hu/2011/02/ratatouille-provencale.html
    http://eshobbychef.blogspot.hu/2012/07/vorosboros-ratatouille-kolbasszal.html

    VálaszTörlés