2013. március 14., csütörtök

Sajtos csiga

Már nagyon régen kinéztem Az én alapszakácskönyvem c. könyvemben ezt a csigát. De még csak nem rég készítettük el. Első olvasásra nekem bonyolultnak tűnt... De inkább csak átfutottam a sorokat. Most kiderült, hogy nem is bonyolult elkészíteni. Hátránya (?) talán annyi, hogy 1 éjszakáig sütés előtt a hűtőben kell pihentetni a tésztát. De megéri, mert nagyon finom. A fornetti utol sem éri. :)

Elkészítése

A margarin felét elmorzsoljuk a liszttel, összekeverjük a fele sóval és a(z egész) sütőporral*. Tejet hozzáadva tésztát gyúrunk belőle, és hűtőbe tesszük, amíg a krémet kikeverjük.
A krémhez a maradék szobameleg margarint a reszelt sajttal,  1 mk. sóval és a pirospaprikával összekeverjük.
A tésztát kétfelé vágjuk. Kb. 1cm-esre kinyújtjuk, és mindkét lapot megkenjük a krémmel. Majd feltekerjük és folpackba csomagoljuk.
1 éjszakára hűtőbe tesszük
A rudakat fél-1 cm-es csigákra daraboljuk, és 200 fokos előmelegített sütőben kb. 8-10 percig sütjük.

Hozzávalók:
25 dkg margarin
25 dkg liszt
2 mk. só
*fél csomag sütőpor
15 dkg reszelt sajt
1 mk. pirospaprika
kb. 1 dl tej (nekem nem kellett 1 dl teljesen)


3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ! Úgy rémlik mintha már én is sütöttem volna ilyet, nekem is nagyon ízlett!

    VálaszTörlés
  2. ezt mi is szeretjük, csak vékonyabbra szeleteljük, nagyon finom!

    VálaszTörlés