2013. március 3., vasárnap

New York Cheesecake, vagyis New York-i sajttorta

A nagybetűs Kedvenc, No. 1 desszert, a mennyei finom édesség... Oda meg vissza vagyok érte, 2 szeletet is letolok egymás után... Azt hiszem, elég indok arra, hogy Ti is elkészítsétek ezt az isteni tortát. :)
Mi már háromszor készítettünk, de az első sikerült szerintem a legjobban. Nem titok, hogy már maga az elnevezés miatt is szeretem. Remélem, valamikor az eredetit is megkóstolhatom egy Cheesecake Factory-ben. :)
Kreatív konyha - Sajttorták c. könyvből van a recept.
Papám tesója azt mondta, hogy neki is szerezzük meg a könyvet. Úgyhogy nem csak a fiatalság vevő erre a finomságra. :)

Elkészítése

A kekszet késes aprítóval összezúzzuk. Elkeverjük a cukorral és az olvasztott margarinnal. Egy kerek csatos formába simítjuk.
A tejfölt, a cukrot, a vaníliás cukrot és a tojásokat habverővel habosra keverjük, majd belekeverjük a mascarpone-t és fokozatosan hozzáadjuk az olvasztott margarint.
Az elsimított kekszre öntjük a masszát.
165 fokos előmelegített sütőben kb. 45-50 percig sütjük.
Néhány órára vagy egy éjszakára hűtőszekrénybe tesszük pihentetni.

Hozzávalók:

Tésztához:
30 dkg keksz (nálunk terefere kakaós, mézes) (elvileg 12 dkg... de én azt kevésnek ítéltem meg)
15 dkg cukor
3,5 ek. olvasztott margarin/vaj

Masszához:
1 nagy pohár tejföl
20 dkg cukor
2 tojás
1 csomag vaníliás cukor
50 dkg mascarpone krémsajt
2,5 ek. olvasztott margarin/vaj


1 megjegyzés:

  1. Idevonzott a blogodra a sajttorta :) Én nagyon szeretek kísérletezni vele, és ez hasonlít egy általan is szeretett verzióra. Ha szereted az oreo kekszet, próbáld ki egyszer azzal a tésztáját :)

    VálaszTörlés