2012. november 9., péntek

Borsóleves

Én nem szeretem a borsólevest, nem kérek... Mondtam volna x hónappal/évvel korábban. Most pedig azt mondom, hogy megfőztem életem első borsólevesét, beleszaggattam életem első nokedlijét, - bár egyik-másik elég nagyra sikerült - és szeretem a borsólevest. :) Legalábbis ez a fajta ízlik. Valahol azért ehettem, vagy láthattam korábban... Mert már egy ideje belefészkelte magát a fejembe egy zöldborsóleves képe, és képzelt íze, amit érezni akartam. Vagyis utóbbi inkább a nyelvemben volt. :) De csak most jött el az alkalom, hogy el is készítettem. Hála a várt ízt kaptam, és még a nokedli is elég jó lett a méretétől eltekintve. :)
 
Jöjjön még egy találós kérdés a recept előtt:
- Melyik nokedli fő meg leghamarabb?
- ???
- Amelyiket legutoljára szaggattad bele. :)

Elkészítése

Forró margarinon megfuttatjuk a felkockázott répát és borsót, majd felöntjük vízzel. Amikor felforrt, ízlés szerint sóval, borssal, delikáttal és cukorral ízesítjük. Ha félig puhák a zöldségek, beleszaggatjuk a nokedlit. Amikor minden megpuhult, hozzáadunk egy kis vízzel elkevert tejfölt és készre forraljuk.

Hozzávalók (kb. 4 nagyobb adag):
1 nagyobb répa
15 dkg zöldborsó
3 dkg margarin
kb. 1 liter víz
só, bors, delikát, cukor
1-2 ek. tejföl (tejszín is lehet)
nokedlihez: 1 tojás, 2-3 ek. liszt
 
A képen talán még a gőzölgés is látszik. :)


 
(Majd legközelebb jobban kikeverem a tejfölt, vagy tejszínt használok. *-*)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése