2012. szeptember 7., péntek

Görög est Debrecenben - "Egy falat Görögország"

Nem olyan régen Debrecenben is megnyitotta kapuit a "Gyradiko Gyros" görög étterem. Már a képeiket nézve is tudtam, hogy ez több és más, mint a többi gyros árusító itthon. A képzeletbeli listámon szerepelt, hogy egyszer szeretnék ott enni valami finomságot. A legjobb alkalom erre ma volt, amikor az étterem görög estet szervezett. :) Már volt lehetőségem kétszer Görögországban járni, de sose mentünk el görög estre. De most helyünkbe hozták a görög muzsikát, így nem lehetett kihagyni. :) Persze az igazi biztos másabb (és jobb), de egy kis időre most is Görögországban éreztem magam. :)
Isteni finom gyrosuk van... Ez hasonlít a legjobban arra, amilyet Görögországban ettünk. Még a tésztát is úgy hajtják... :) Mi teljes kiőrlésű pitában kértük a gyrost, de van normál és kukoricás is.
Nagyon guszta krémeket is árulnak, pl. padlizsánkrém, csicseriborsókrém. Ezekből most nem kóstoltam, de nagyon ínycsiklandozó volt már a pulton keresztül is. Az étlapot lefényképeztem, és majd azon látjátok, hogy milyen finomságokat árulnak még.
Minden vendég kapott ajándékba egy fél dl mazsolabort. Egy picit ittam belőle, azért ezt már nem hagyhattam ki. :) De rájöttem ismét, hogy én nem szeretem a bort. Azért kedves volt a "házi asszonytól" ez a kis meglepetés. :)

A Fanari együttes szolgáltatta a zenét, vagyis Zeys, Ghavrilos, Sandra és Georgia. Arcvonásaik árulkodtak származásukról, de úgy tudnak magyarul, mint mi. :) Hozták magukkal Lacit is, a táncost. Ő magyar. Lacinak nemcsak táncolni kellett, hanem a hölgyeket is megtanítani táncolni. :) Engem nem sikerült, nagyon nem... Elég szégyellős vagyok, így egy tánclépésre sem bírt rávenni. De a látványt így is élveztem. :) Első körön egy 1821-es népviseletben volt. Majd átöltözött, de arról már nem készítettem képet. Előbbit fogjátok látni, utóbbi fekete nadrág, fekete ing és piros öv párosítása volt. Nagyon jól táncolt Laci. :) És a zene is remek volt. Ha beírjátok azon a bizonyos videómegosztó oldalon, hogy Zeys vagy Ghavrilos, akkor Ti is meghallgathatjátok a zenéket. Én biztos fogom még őket hallgatni. :)

Nagyszerű este volt. Csak a tenger hiányzott. De majd legközelebb lesz az is. :)

Gyradiko Gyros Debrecen


Zeys és bandája

Gyradiko Étlap



"Lacikosz" a magyar görög táncos

Mazsolabor

Gyradiko - gyros teljes kiőrlésű pitában


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése