2012. július 2., hétfő

Töltött cukkini

Egyszer ettem töltött cukkinit ezelőtt, de most készítettem először. Kaptunk egy óriási cukkinit, amilyet nem szoktunk venni és nagyszüleimnél sem nő meg ekkorára. Ezért nem volt kérdéses, hogy meg lesz töltve. :) Bár valahogy a darált húsért nem rajongok, pedig pulykahúst használtam, de azért finom volt. :) 
Most lázas vagyok... Bazsalikom lázban égek. :) Ízesítőnek használtam most is. Csak úgy bokrosodik a balkonládában. De nem tettem bele sokat, Mamámnak nem tűnt fel semmi különös. :)

Elkészítése

Kevés olajon megfonnyasztjuk a felaprózott hagymát, majd rátesszük a darált húst. Fehéredésig pirítjuk és felöntjük egy kevés vízzel. (Ha nagyon elfőne, és még nem puha a hús, akkor pótolhatjuk.) Ízesítjük sóval, borssal és kissé felaprózott, friss bazsalikomlevelekkel. Teszünk bele felkockázott paradicsomot és egy kevés házi paradicsomlevet.
A cukkinit félbe vágjuk és kikaparjuk a belsejét annyira, hogy kb. 0,5-1 cm vastagságú maradjon a "fala". Egy kis citromlevet öntünk a cukkinicsónakokba, hogy ne barnuljon meg. A kikapart cukkinit felaprózzuk és a félig megpuhult húshoz adjuk. Együtt pároljuk/pirítjuk tovább. Hagyjuk, hogy végül a víz nagy része elpárologjon, vagy a tölteléket szűrőkanállal tegyük a csónakokba, hogy ne áztassa el túlzottan a lé.
A megtöltött cukkini tetejére reszelt sajtot teszünk és 180 °C-os sütőben, a tepsi aljára kevés olajat locsolva kb. 20-20 percet sütjük alufóliával lefedve és anélkül.

Hozzávalók:
1 nagy cukkini
30-40 dkg pulyka darált hús
1 közepes vörös hagyma
2-3 ek. (olíva)olaj
kb. 2 dl víz
só, bors
10-15 levél bazsalikom
1 paradicsom
2-3 ek. (házi) paradicsomlé
citromlé
reszelt sajt


Az én kutyusom is csak pihen ebben a hőségben. :)

2 megjegyzés:

  1. A német cukkinival ezt elfelejtheted, mert az itt akkora, mint otthon egy uborka, kb. 15 cm hosszú és az átmérője max. 4-5 cm. Lehetetlen kikaparni. Valaki küldhetne egy otthoni megaméretű cukkinit. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor cseréljünk. :) Én a kicsit azért jobban szeretem.

      Törlés