2012. július 3., kedd

Krumplis tészta erdélyi módra...

... házi kovászos uborkával. Mamám kovi ubi gyártásba fogott. Mi is hoztunk haza egy adaggal. Ezért valami hozzáillő ételt kellett készíteni. Jó alkalom volt, hogy kipróbáljam az Erdélyi konyha - Finom falatok recept & rejtvény magazin krumplis tésztáját, ami kicsit máshogy készül, mint ahogy nálunk. Bár az eredeti recept nem írt szalonnát, én mégis csak tettem bele. :)

Elkészítése

Külön-külön sós vízben megfőzzük a felkockázott krumplit és a lebbencstésztát. (Én először a krumplit, majd ugyanabban a főzőlében még valamennyi víz hozzáadásával a tésztát főztem meg.)
Felkockázott szalonnát elkezdünk zsírjára pirítani. Amikor kezd kisülni a zsírja, beletesszük az apróra vágott hagymát és világosra pirítjuk. Piros paprikával megszórjuk, elkeverjük és el is zárjuk alatta a tüzet.
A krumplit összetörjük, rátesszük a tésztát és a hagymás-paprikás szalonnát. (A kisült zsírból nem muszáj mindet.) Összekeverjük. Tetejét borssal megszórjuk. Savanyúsággal vagy kovi ubival tálaljuk. :)

Hozzávalók:
4 közepes krumpli
20-25 dkg (házi) lebbencstészta
kb. 6-8 dkg füstölt szalonna
1 kisebb vörös hagyma
2 kk. piros paprika
só, bors

4 megjegyzés:

  1. Igen ,ez az ,nagyon jó ,egyszerű és nagyszerű ,kevesen tudják megállni hogy tulspilázzák, paprika,kolbász stb.és már el is van rontva!Nem ehetetlen ,sőt még azt sem mondhatom hogy nem jó ,csak már nem az amit krumplis tésztának nevezünk ,ez már denaturált,eltűnik a régi íz !
    Ennek az ételnek a fűszere a bors és nem a paprika mint ahogy sok helyen ezt látni lehet ! Csak dicsérni tudom a szerzőt ezért a remek írásért! Itt visszaköszön a régi magyar étel : a slambuc amit viszont vasbográcsba készítenek ,de az egy másik történet .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is nagyon ízlett, de mi itt Hajdú-Bihar megyében (legalábbis az én családomban) nem teszünk bele se paprikát, se borsot. Úgy is finom.

      Törlés
  2. Nagyon szeretem a krumplis tésztát, igaz én szoktam bele paprikát is tenni, de ez is olyan, hogy mindenki máshogy készíti. Kovászos uborkával meg tökéletes, de rég ettem.

    VálaszTörlés