2012. június 13., szerda

"Nyuszi sonkás" farfelle - nem ragad, + Balkonnövények

Húsvétról maradt egy kevés főtt sonka. Akkor már kicsit unalmas volt, hogy megint azt együnk, egyéb ötletem se volt, hogy mibe tudnám elrejteni, illetve felhasználni. Ezért fagyasztásra került. Tegnap ötleteltem kicsit, így hát a mai ebédhez felhasználtam a sonkát... Vagyis a felét. :)
A Panzani tényleg nem ragad! :) A spájzban volt egy csomag farfelle, már régóta akartam belőle főzni. És nem állt össze a tésztám. :) Nagyon örültem. Ez a reklám legalább hihető volt. :)

Elkészítése

A sonkát felkockázom, a hagymát apróra vágom és kevés margarinon 5-8 percig pirítom, csipetnyi sóval és borssal ízesítem. Kicsit hűlni hagyom, közben megfőzöm a tésztát és elkészítem a sonkához való öntetet.
Egy egész felvert tojást elkeverek tejföllel, sózom, borsozom és beleteszem a hagymás-sonkát.
Margarinnal kikent, hőálló tálba teszem a tésztát és ráteszem a sonkás öntetet, sajtot reszelek rá és megszórom zsemlemorzsával.
180 °C-os előmelegített sütőben 25 percig sütöm/pirítom.

Hozzávalók:
20 dkg tészta
10 dkg sonka
2 pici hagyma
1 tojás
margarin
1 nagy tejföl
sajt
zsemlemorzsa
só, bors



Idén mi is vetettünk néhány magocskát. Szépen nőnek a kis növényeim. Már a bazsalikomból szüretelt is Anya. Lassacskán tervezem, hogy mihez használom majd fel, akár frissen, akár megszárítva. :)

Bazsalikom

Majoránna

Metélőhagyma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése