2012. június 21., csütörtök

"Friss" bazsalikomos-tejszínes csirke masnitésztával

Eddig nem is tudtam, hogy milyen finom is a bazsalikom. Bár az illatából is lehetett sejteni, na de kóstoláskor... :) Azért friss, mert mielőtt az ételbe tettem volna, akkor szedtem le a kis ládából. És azért idézőjeles, mert hát csak belefőtt az ételbe. :) De még így is sokkal jobban érzik az íze, mint szegény szárított, tasakos (bolti) változaté. Bár az Erős Pista is elég intenzív ízt adott a csirkének, pedig alig tettem bele. :)

Elkészítése

A csirkemellet felkockázom, majd fűszerezem sóval, borssal, csípős paprikakrémmel és zúzott fokhagymával. Kevés lisztet szórok rá, és összekeverem.
Margarinon fehéredésig pirítom a csirkekockákat, majd öntök alá valamennyi vizet. (Ha nagyon elfőné, később pótolhatjuk egy picivel.)
Amikor a csirke félig puha, belecsipkedem a friss bazsalikomleveleket. 
Majd amikor szinte teljesen megpuhult, aláöntöm a tejszínt és még néhány percig forralom.
Főtt tésztával tálalom.

Hozzávalók:
30-40 dkg csirkemell
1 kk. Erős Pista
2 kk. só
1 kk. bors
3 gerezd zúzott fokhagyma
fél ek. liszt
kb. 3 dkg margarin
2 dl víz (+ kb. fél dl)
kb. 20 bazsalikomlevél elcsipkedve
2 dl főző tejszín
20-25 dkg tészta


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik én nagy bazsalikom fan vagyok. A masni tészta pedig az egyik kedvencem:)

    VálaszTörlés
  2. A nevére rögtön felfigyeltem, a férjem imádja az ilyen ételeket, no meg persze én is! :))

    VálaszTörlés