2012. március 21., szerda

Savanyú krumplileves

2 nappal ezelőtt eldöntöttem, hogy krumplilevest fogok főzni, méghozzá savanyú változatot. Aztán a Barátok köztben (igen, én nézem :$) meghallottam a rakott krumplit... Az előkészületek, meg ahogy elvileg jól laktak vele... Gyereküzemmódba kapcsoltam és rögtön megkívántam. Nincs mese, el kell készíteni. De hát krumpli után nem lehet egyből krumpli - azért ehhez az elvhez még én is tartom magam. Akkor krumplileves lehúzva, lesz rakott krumpli. Aztán éjszaka csak bevillant, hogy van még a hűtőben is kaja, meg a fagyóban is... Azt kellene először megenni. Úgyhogy végül csak a krumplileves mellett adtam le a voksom. :) De nem kizárt, hogy a héten még lesz rakott krumpli, mivel már hetek óta felírtam a listámra, csak mindig volt más, amit elkészítettem. :)
Amúgy régebben Anya többször készített savanyú krumplilevest. De én még soha. Bár simán megvagyok leves nélkül sokáig, de ez úgy befészkelte magát a fejembe, hogy megfőzöm. :)

Elkészítése

Apróra vágott hagymát megfonnyasztunk kevés margarinon, majd rátesszük a felkockázott krumplit. Felöntjük vízzel, sóval és babérlevéllel ízesítjük. Amikor a krumpli megpuhult, berántjuk a levest. A rántáshoz adunk 2-3 kanálnyit a levesből, valamint kevés hideg vizet és elkeverjük, beletesszük a levesbe. Majd a hozzáadott tejszínnel néhány perc alatt készre forraljuk.

Hozzávalók (2 főre, kb. 4 adag):
egy közepes hagymának kb. 1/4-e
2-3 dkg  margarin
5 kisebb krumpli
só (ízlés szerint)
1 kisebb babérlevél
kb. 1 ek. rántás
1,3 dl víz
1 dl tejszín

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése