2012. február 22., szerda

Karfiolkrémleves

Figyelembe véve, hogy ma hamvazó szerda van (a pozitív gondolkodás híveinek megemlíteném, hogy tízmilliószoros teremtő nap is van :)), krémlevest készítettem és citromfüves teát iszogatok. :) Bár mi nem tartunk böjtöt, főleg, hogy este névnapi vacsorára vagyunk hivatalosak, ahol biztos, valami nagyon finomat fogunk enni. :) De azért tudatosan próbálok minél több folyadékot fogyasztani és zöldséget csempészni ilyen-olyan formában a mindennapokba. Remélem, sikerül. Hiszen ez nemcsak a böjti időszakban fontos, hanem mindig, az egészségünk miatt.
Nevezhetném egyébként zöldségkrémlevesnek is. Én nem szoktam alaplevet használni és semmilyen leveskockát, így szinte minden krémlevesbe teszek répát, petrezselymet és/vagy krumplit. Az ízét nem rontja el. Azt se mondanám, hogy minden levesnek egyforma íze van, mert szerintem nincs így. Inkább gazdagabb tartalmú és ízű. :)

Elkészítése

A feldarabolt zöldségeket feltesszük főni annyi vízben, ami éppen ellepi. Teszünk bele egy vékony szelet margarint is. Ízlés szerint sóval, borssal, delikáttal ízesítjük. Miután minden megpuhult, elzárjuk alatta a tüzet és a zöldségeket kivesszük, botmixerrel pürésítjük. Visszatesszük a lébe és kevés tejszín hozzáadásával felforraljuk. Tálalásnál pirított zsemlekockákat tehetünk bele.

Hozzávalók:
1 fej karfiol
3 közepes krumpli
2 közepes szál petrezselyem
1 nagy szál répa
3-4 dkg margarin
só, bors, delikát
víz


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a leveseket, a krémleveseket is:) Tervezek egy böjtkúrát is, ha lelkileg készenállok, akkor hétfőn kezdem. Szerintem is fontos a megújulás, megtisztulás, minden téren.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én annyira nem vagyok oda a levesekért, de most a böjt időszakának tudata bennem is elindított valamit. :) Remélem, sikerül elkezdened a böjtöt. Biztos, nagyon jó hatással lesz testedre, lelkedre egyaránt. :) Sok sikert kívánok hozzá!

      Törlés