2012. február 11., szombat

Bacon tetős rakott csirke

Tegnap izgatottan készültem az estére. Két barátnőmet vártam vacsorára. :) Még nem készítettem nekik eddig semmit, ezért féltem, hogy vajon ízleni fog-e. Szerettem volna biztosra menni, úgymond átlag ízlésnek megfelelőt alkotni, de mégis egy kicsit különlegesebbet, nem túl szokványost. Szinte csakis csirkében gondolkodtam, azt azért általában mindenki megeszi, szereti. Vacsorára meg nem is kell nehéz, zsíros étel. Aztán kitaláltam ezt a bacon-ös, paradicsomos, sajtos csirke kombinációt. :)

Elkészítése

A csirkemellet kisebb-nagyobb szeletekre felszeleteljük. Majd mindkét oldalukon az összekevert fűszerekkel befűszerezzük. Én most kevés sót, pici borsot és kétféle szárnyas fűszerkeveréket kevertem össze. (Szárnyas fűszerkeverék: Knorr szárnyas, Vegeta/Naturella szárnyas.) A sóból, borsból csak módjával, a szárnyas fűszerkeverékből egyenlő arányban tegyünk bele, úgy hogy elég legyen a fűszerezéshez. (Egy körülbelüli mennyiséget majd leírok a hozzávalóknál.) Fűszerezés után 3 evőkanálnyi olívaolajjal meglocsoljuk a húst, összekeverjük. Néhány órára betesszük a hűtőbe pácolódni. (Mivel csirkéről van szó, ezért fél óra-óra is elég, hogy átjárja a fűszer.)
Egy tepsibe/edénybe (én egy lapos jénai edényt használtam) beletesszük a csirkemell szeletek felét, majd rámorzsolunk feta sajtot, reszelünk rá trappistasajtot, paradicsomkarikákat helyezünk rá és a tetejére tesszük a csirkemell szeletek másik felét. Beborítjuk bacon szalonnával.
1 órán keresztül 180 °C-os (légkeveréses) sütőben alufóliával lefedve sütjük, majd alufólia nélkül további 5-10 percig.
Hasábburgonyával tálaltam.

Hozzávalók (kb. 4-6 főre):
2 csirkemellfilé
15-20 dkg bacon szalonna
3 ek. olívaolaj
2 nagyobb paradicsom, felkarikázva
10-15 dkg fetasajt, elmorzsolva
10-15 dkg reszelt trappasita sajt
1 tk. só
1/2 mk. bors
2-3 tk. mindkét szárnyas fűszerből




2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik már a neve alapján is, és fincsi is. Szeretem az ilyen tepsis ételeket, nincs velük sok macera és nem kell a tűzhely mellett állni egyfolytában.
    Nekem is van u.ilyen asztalterítőm... :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. :) Igen, szerencsére csak a sütőbe kell betenni és "elvan magában". :)
    A terítő Anyukámé. :)

    VálaszTörlés