2011. december 15., csütörtök

Lencsefőzelék 2.

Régi és új karácsonyi receptmagazinokat lapozgatva többféle lencsés ételt találtam. Mivel megkívántam a lencsefőzeléket, úgy döntöttem, hogy új év előtt ismét kedveskedek magamnak vele. :)
Most a Mikulástól kapott Mindennapi finomságok/Ebéd c. könyvből készítettem a főzeléket. Persze, túl nagy eltérés nincs azért szerintem az elkészítési módok között, de egy picit másabb, mint az előző és ízre is kicsit másabb. :) 

Elkészítése

Feltesszük a lencsét főni. Annyi vízzel, amennyi ellepi. Közben néha pótolhatjuk a vizet, de mindenképpen csak minimálisat, mivel főzelék készül. Beledaraboljuk a vöröshagymát, fokhagymát és ízlés szerint sóval, borssal, delikáttal, babérlevéllel ízesítjük. Később teszünk bele egy pici ecetet és egy csipet cukrot, valamint egy kevés mustárt. Amikor megpuhult a lencse, berántjuk és tejszínnel elkevert liszttel besűrítjük. Néhány percig még forraljuk.
(A recept nem írt a mustárra és ecetre mennyiséget. Mivel még sose használtam lencsefőzelékbe, ezért nem voltam túl merész. Csak módjával. A cukorból elvileg 1-2 ek. kellene, hogy lágyabb legyen az íze, de ebből is csak picit használtam. Tejföl helyett tejszínt használtam. Igazából nem nagyon értem, miért kellett liszt és rántás is. Tudomásom szerint mindkettőt sűrítésre használjuk. De úgy jártam el, ahogy a recept írta és szerintem így is finom és jó állagú lett. :))

Hozzávalók:
30-40 dkg lencse
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 tk. ecet
1-2 tk. mustár
1 csipet cukor
1 ek. liszt
5 ek. tejszín
kb. fél ek. rántás
só, bors, delikát


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése