2011. november 24., csütörtök

Sajtos-tejfölös tarja

Ezt a receptet már egyszer leírtam, de akkor kép nélkül tettem fel. Alapvetően most is ugyanúgy készült, 1-2 lépés felcserélésével, ici-pici módosítással.

Most így készítettem:

Elkészítettem a páclevet: Olajban elkevertem sót, borsot, picike gyömbért, rozmaringot és majorannát. Ezt ráöntöttem a húsra, alaposan megforgattam benne. Ha nem fedi mindenhol az olaj a húst, akkor külön önthetünk még rá. 4 napig pácolódott lefedve a hűtőben.

Így készült az öntet: kb. nagy pohárnyi méretű tejfölben (házi volt, ezért nem tudom a pontos mennyiséget) elkevertem 3 ek. mustárt. Kevés sóval, borssal ízesítettem, fokhagymát és vöröshagymát zúztam bele.

A tarjaszeleteket tepsibe fektetjük. Külön olaj nem kell, mert elég a páclé. Ráöntjük a tejfölös öntetet és reszelt sajtot teszünk a tetejére.
Alufóliával lefedett tepsiben bő 1 órán át sütjük 200 °C-on. Kb. 1 óra után levesszük az alufóliát, leöntjük a zsírját/levét és úgy sütjük tovább.

Hozzávalók:
9 szelet tarja
sajt
1 nagy pohár tejföl
3 ek. mustár
só, bors (ízlés szerint)
rozmaring, majoránna (ízlés szerint)
csipetnyi őrölt gyömbér
olaj

3 megjegyzés:

  1. jahj basszus gasztroorgazmus! hát ne tudd meg h a wilhelmshaveni hétvége kivételével mióta nem ettem normális ételt.. :P

    VálaszTörlés
  2. Köszi! :D
    Virtuálisan megkínállak egy frissen készült töltött káposztával is. :)

    VálaszTörlés
  3. wááá, ne idegesíts :DDD anyám töltikápija nagyon fog hiányozni karácsonykor ^^

    VálaszTörlés