2011. október 10., hétfő

Vörösbab-leves füstölt kolbásszal

Ez a leves Stahl Judit receptje alapján készült, amelyet a Recept & Rejtvény különkiadásban találtam. Hasonlóan készítettem, ahogy a recept írja, de volt, amit nem tettem bele vagy mással helyettesítettem, illetve kevesebbet vettem az "előírt" mennyiségekből. Most úgy írom le, ahogy én elkészítettem.

Így készült

A vöröshagymát kevés főzőmargarinon aranysárgára pirítottam, majd felöntöttem kevés vízzel, pici sóval ízesítettem és 2 gerezd fokhagymát hozzáadtam.
Beletettem a babot és tűzről levéve összekevertem pirospaprikával és liszttel. Majd felöntöttem 1,5-2 liter vízzel. Ízesítettem sóval, borssal, delikáttal és csipetnyi morzsolt tárkonnyal.
Mivel nyers babot használtam, így a babot magában főztem egy ideig. Miután kicsit puhának éreztem, hozzáadtam a répát és a zellert és együtt főztem tovább. Időközönként fel kellett önteni vízzel, - mire a bab teljesen megfőtt - mert mindig elfőtte.
Miután a bab már puha volt, beletettem a feldarabolt kolbászokat. Még főztem egy ideg, majd tejszínnel felöntöttem és kb. 5 percig forraltam.

Hozzávalók:

1 kis vöröshagyma, apróra vágva
margarin (vagy más zsiradék)
15 dkg vörösbab (előző este beáztatjuk)
1-2 nagyobb sárgarépa
1 nagyobb zellerből egy vékonyka cikk
2 g fokhagyma, apróra vágva vagy összezúzva
1 ek. liszt
1-2 tk. pirospaprika
10-15 dkg füstölt kolbász
1,5 dl főzőtejszín
só, bors, delikát, tárkony

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése