2011. október 6., csütörtök

Tejszínes, zöldborsós tarja

Tegnap este azon gondolkodtam, hogy mit készítsek a fagyóból kivett tarjából. Lapozgattam a receptes füzetem, receptmagazinokat, szakácskönyveket, de csak nem találtam megfelelőt. Mondtam Anyának, hogy valami borsós ragu van előttem. Aztán adott egy ötletet, amit Mama szokott készíteni. Úgyhogy ma én is kipróbáltam. :)

Így készült

A tarja szeleteket sóval, borssal és grill fűszerrel befűszereztem, majd lisztben megforgattam. Kevés olajon hirtelen, fehéredésig sütöttem mindkét oldalát, majd felöntöttem vízzel. Zúzott fokhagymával ízesítettem még. Időközönként - a hús puhulásáig - öntöttem rá kevés vizet. Majd a leöblített, fagyasztott zöldborsót (Mamáéknál termett) hozzáadtam. Miután a borsó is megpuhult, tejszínben elkevert liszttel behabartam, és még egy picit (2-3 perc) főztem. Köretnek krumplipürét tálaltam.

Hozzávalók:
50-60 dkg tarja
só, bors, grill fűszer
3 g fokhagyma
30 dkg zöldborsó
1 dl tejszín
1 ek. liszt a tejszínbe
+ liszt a húshoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése