2011. október 4., kedd

Kolbászos lencse(krém)leves

Tegnap készítettem ezt a levest. Azért tettem zárójelbe a krémet, mert egy kicsit híg lett, inkább leves állagú.

Így készült

A lencsét kb. 2-2,5 órára beáztattam vízbe. Meghámoztam a krumplit, kockára vágtam, megpucoltam egy vöröshagymát és nagyobbacska darabokra vágtam. A kolbászt 2-3 cm-es darabokra vágtam. Minden hozzávalót egyszerre megfőztem. Ízlés szerint sóval, borssal, kb. 1 mokkáskanálnyi tárkonnyal és 1 babérlevéllel ízesítettem.
Miután puha volt a krumpli és a lencse is, kivettem a kolbász darabkákat és a babérlevelet. Majd botmixerrel összezúgattam az egészet. Ezután visszatettem bele a kolbászkákat, rántást tettem rá és egy kevés tejszínt. Kb. 5 percig főztem még, és elzártam alatta a tüzet.

Hozzávalók:
20-30 dkg lencse
2 kisebb krumpli
1 közepes vöröshagyma
10 dkg szárazkolbász
só, bors
1 mk. tárkony
1 babérlevél

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése