2011. szeptember 28., szerda

Házi kenyér

Ma este Anyával kenyeret sütöttünk. Igaz, hogy a dagasztást ismét a kenyérsütőre bíztuk, de ennek ellenére úgy örülök. :) Csak holnap fogjuk megvágni, de már kíváncsian várom, hogy milyen is az állaga, az íze.

Így készült

Fél liternyi vízbe sót tettem és egy kicsit megmelegítettem. Majd megkavartam, hogy jól oldódjon fel a só. Ezt a sós vizet a kenyérsütő "edényébe" öntöttem, majd erre rátettem a lisztet, hogy a víz ne bugyogjon ki a felszínen. Ezután a liszt tetején kis "árkot" csináltam és ebbe morzsoltam bele az élesztőt. Miután a kenyérsütő masina elvégezte a dolgát, lisztezett deszkán még egy kicsit átgyúrtam, megformáztam a tésztát. Kimargarinozott, kilisztezett jénaiba helyeztük és a tetejét bevágtam 3 vékonyka csíkkal. (Egy kicsit szélesebb is lehetett volna.) 40-50 percig kelni hagytam. Majd 220 °C-os előmelegített sütőben kb. 50 percig sütöttem.

Hozzávalók:
85 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
fél liter langyos víz
3 tk. só
liszt, margarin/vaj az edény  kikenéséhez



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése