2011. július 12., kedd

Lecsós pulyka és kelkáposzta leves

Azért a 2. szerepel elsőként, mert a levest már ismeritek. :) De Anya kérésére ma ismét káposztalevest készítettem. Vajon csak azért, mert voltak hozzávalók, vagy mert annyira ízlett múltkor?! ;-) Most kelkáposztából készült és egy kis fokhagymával is megspékeltem. Fokhagymát még tálaláskor nyersen is jó beletenni. Szerintem nagyon finom. :) Ja, és a debreceni páros felvágása közben még az ujjamat is sikerült elvágni. Pedig nem jellemző rám, hála. :)

Lecsós pulyka

Tegnap Anya pulykacombot vett ki a fagyóból. Receptek lapozgatása és gondolkozás után úgy döntöttem, hogy lecsós hús lesz a mai vacsora. Még így "Ő" is megeszi a lecsót. :) Amúgy is, de így finomabb. :)
Míg főtt a leves, addig a bibis ujjammal felvágtam kisebb csíkokra/kockákra a pulykát. Majd lecsós alapot készítettem. Margarinon megpároltam a hagymát, kevés víz hozzáadásával. Ízesítettem sóval, borssal, delikáttal. Miután jónak ítéltem, tűzről levéve 1-2 teáskanál pirospaprikával is megszórtam. Összekevertem, visszatéve a tűzre kevés vízzel felöntöttem. Majd hozzáadtam az előzőleg felkockázott paradicsomokat és paprikákat, illetve egy gerezd fokhagymát. Jól összekevertem, tettem bele csípős és csemege pirosaranyat, valamint gulyáskrémet is. Ezután beletettem a husit is. Ízlés szerint tehetünk még bele a fentebb felsorolt ízesítőket. Én tettem. :) Nem szeretem sótlanul az ételt. De azért túlzásokba se estem. :) Felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen fedje a húst. A főzés végéig mindig pótoltam az elpárolgott vizet. Jó szaftos lett. Köretnek rizs fog készülni. Mással el se tudom képzelni. :)


Hozzávalók:

fél kg pulykacomb
1 közepes vöröshagyma
3 paprika
2 paradicsom
1 g. fokhagyma
só, bors, delikát
1-2 tk. pirospaprika
kb. 1-2 tk. pirosarany, gulyáskrém

Olyan gyorsan elkezdtünk enni, hogy csak a tányérok pakolása során jutott eszembe, hogy kép nem készült. Na, majd legközelebb. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése